Domowe sposoby na zmęczone oczy.

Nasze oczy częściej niż dawniej męczą się wpatrywaniem przez wiele godzin w monitory komputerów, tablety, telewizory. Zarwane noce też nie im nie sprzyjają, o czym dając znać nie tylko poprzez opuchliznę, ale także tzw. piasek w oczach. Przedstawimy kilka szybkich i domowych sposobów jak radzić sobie w takich sytuacjach, które wykorzystywały nasze prababcie i babcie.

sposoby na zmęczone oczy dermaestetic
zdj: eyeprotect.pl

Okłady z ogórka

Na opuchnięte i podkrążone oczy dobroczynne działanie ma ogórek. Ogórek należy pokroić w cienkie plasterki i położyć na opuchnięte partie oczu na co najmniej dziesięć minut. Cienko pokrojone plasterki doskonale sprawdzają się również jako maseczka. Skóra napina się dzięki dostarczonej jej wodzie.

Okłady z ziemniaka

Niedoceniany ziemniak ma szereg pozytywnych właściwości odżywczych. Ziemniaka pokrojonego w plastry lub startego na tarce na grubych oczkach należy schłodzić przez kilkanaście minut w lodówce. Okład z ziemniaka działa na skórę ściągająco i pomaga usunąć zatrzymaną wodę pod oczami.

Okłady z herbaty lub rumianku

Czarna herbata (niearomatyzowana) lub susz rumianka świetnie nadają się do przygotowania kompresów na zmęczone, podrażnione czy podpuchnięte oczy. Zaparzoną esencję trzeba lekko przestudzić. Zanurzamy w jeszcze ciepłej esencji waciki, które następnie nakładamy na oczy i trzymamy, aż okłady będą zimne.

Kostki lodu

Inną popularną domową metodą na pozbycie się opuchlizny i cieni pod oczami jest masaż kostkami lodu. Kostki lodu należy zawinąć w bawełnianą serwetkę i delikatnie wykonać masaż wokół oczu. Trzeba bardzo uważać by nie doszło do odmrożeń i nie wolno przykładać do delikatnej skóry oczu bezpośrednio kostek lodu.

Łyżeczki

Nie zawsze mamy w zamrażalniku kostki lodu, ale każdy ma w domu łyżeczki do herbaty. Starą sprawdzoną babciną metodą jest umieszczenie na kilka minut dwóch łyżeczek do herbaty w lodówce. Następnie przykładamy je do oczu i zdejmujemy, gdy się ogrzeją. Czynność możemy powtarzać aż do ustąpienia opuchlizny.

Ćwiczenia

Ze względu na to, że nasze oczy bardzo często są zmęczone wpatrywaniem się w różnego rodzaju ekrany, warto wykonywać ćwiczenia, które pozwolą zredukować napięcie i pozwolą odpocząć nadwyrężonym mięśniom.

Propozycja 1

Siadamy ok. 2 metrów od ściany, ważne aby była gładka i nie rozpraszała nas zbytnio ewentualnymi obrazami. Oczami rysujemy ósemki. Najlepiej, aby rysowane ósemki obejmowały jak największy obszar ściany. Ćwiczenie powtarzamy 5 razy w prawą i 5 razy w lewą stronę. Po ćwiczeniu zamykamy na chwilę oczy.

Propozycja 2

Zakrywamy otwarte oczy dłońmi tak, aby ich palce krzyżowały się na czole. Do oczu nie powinno również docierać światło, a dłonie nie mogą ich dotykać. Wpatrujemy się w czerń przez około 2-3 minuty.

Propozycja 3

Zamknij oczy i rozruszaj ich mięśnie obracając gałkami w lewo, w prawo, do góry, do dołu. Czynność powtarzaj przez około 3 do 5 minut.

Dodaj komentarz

1 Komentarz do "Domowe sposoby na zmęczone oczy."

avatar
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
wiola
Gość

polecam okłady z rumianku na powieki albo poza domem – krople do oczu, jest bardzo duży wybór w drogeriach dobrych kropli bez recepty, ja sama uzywam Starazolinu

Czego nie powinniśmy robić po zabiegach?

Coraz więcej osób korzysta z zabiegów z zakresu medycyny estetycznej i kosmetologii. Prawidłowo przeprowadzone zabiegi mają na celu poprawę naszego wyglądu, a nierzadko też lepszego samopoczucia czy nawet wzrostu poczucia własnej wartości. Zdarza się jednak, że nie stosujemy się do zaleceń lekarza czy kosmetyczki, a to może prowadzić do braku oczekiwanego efektu, a czasem także do powikłań. Przedstawiamy przykłady czego nie należy robić po kilku najczęściej przeprowadzanych zabiegach.

czego nie powinniśmy robić po zabiegach medycyny estetycznej

Mikrodermabrazja

Mikrodermabrazja to zabieg, który polega na usuwaniu naskórka za pomocą specjalnego urządzenia. Dzięki usunięciu zrogowaciałego naskórka dochodzi do regeneracji i tworzenia się nowych, pełnowartościowych komórek. Skóra wygląda młodziej, jędrniej i jest bardziej elastyczna.

Zalecenia pozabiegowe

  • Należy bezwzględnie zabezpieczać skórę kremami z wysokimi filtrami przeciwsłonecznymi przed promieniowaniem UV od 2 do nawet 3 tygodniu po zabiegu.
  • Nie należy wystawiać skóry na długotrwałe działanie promieni słonecznych, a także korzystać z solarium.
  • Nie należy korzystać z kąpieli w basenach zawierających chlorowaną wodę do 48 godzin po zabiegu.

Więcej na temat tego zabiegu przeczytasz w Mikrodermabrazja wspomóż swoją skórę

 

Mezoterapia mikroigłowa

Zabieg ten polega na wstrzykiwaniu składników aktywnych w głębokie warstwy skóry. Popularność tej metody wynika z bardzo wysokiej skuteczności i efektywnego działania. Mezoterapia służy do szybkiej poprawy kondycji skóry oraz tkanki podskórnej w takich miejscach jak: twarz, szyja, dekolt, ramiona, brzuch, pośladki oraz dłonie.

Zalecenia pozabiegowe

  • Makijaż można wykonać najwcześniej po 24h od momentu przeprowadzenia zabiegu.
  • Należy chronić skórę przed promieniami UV SPF (filtr minimum 30) przez min. 14 dni po zabiegu.
  • Nie należy korzystać z sauny, basenu i siłowni przez 7 dni po zabiegu.

 

Nici liftingujące

Zabieg polega na wszczepianiu podskónym rozpuszczalnych nici, które przy stopniowym wnikaniu w skórę, stymulują syntezę kolagenu, fibroblastów, angiogenezę. Nici wprowadzane są poprzez punkty wkłucia z wykorzystaniem igły prowadzącej.

Zalecenia pozabiegowe

  • Przez pierwsze 3 – 5 nocy należy spać na plecach.
  • Należy ograniczyć mimikę twarzy w ciągu pierwszych 3 tygodni po zabiegu.
  • Należy unikać gryzienia i żucia twardych produktów (np. orzechy, jabłka czy żucie gumy).
  • Nie należy wykonywać leczenia stomatologicznego, masażu twarzy, zabiegów kosmetycznych twarzy i sportu z elementem kontaktu fizycznego w ciągu 2 do 3 tygodni od momentu wykonania zabiegu.
  • Peelingi czy golenie są również niewskazane w ciągu 2 do 3 tygodni od momentu wykonania zabiegu.

Przeczytaj również: Czy za pomocą nici podniesiemy owal twarzy? Poznaj wszystkie fakty na temat nici!

 

Peelingi chemiczne

Peeling (chemiczne złuszczanie naskórka) to kontrolowane złuszczanie skóry na skutek działania substancji, które są pochodzenia biologicznego bądź chemicznego. Za pomocą peelingu pozbywamy się defektów kosmetycznych bądź też zmian chorobowych, które są w obrębie naskórka i skóry właściwej.

Zalecenia pozabiegowe

  • Makijaż można wykonać najwcześniej po 24h od momentu przeprowadzenia zabiegu.
  • Nie należy opalać się (ani w słońcu, ani w solarium) przez miesiąc od zabiegu. Należy również chronić skórę przed promieniami UV SPF (filtr minimum 30).
  • Nie należy stosować kremów z kwasami AHA przez ok. 2 tygodnie.
  • Łuszczące naskórka nie wolno zdrapywać ani odrywać.

 

Kwas hialuronowy – modelowanie ust

Wypełnianie ust kwasem hialuronowym to jedna z najbardziej popularnych metod poprawiania konturu i powiększanie objętości.

Zalecenia pozabiegowe

  • Należy unikać nadmiernej ekspresji w obrębie ust, jak również dotykania i masowania miejsc iniekcji przez kilka godzin po przeprowadzeniu zabiegu.
  • Należy unikać nadmiernego narażenia na promienie słoneczne oraz ciepło (tj. solarium, promienie słoneczne, sauna) przez 3 doby od momentu przeprowadzenia zabiegi.

Zachęcamy również do przeczytania: Z cyklu fakty i mity: Zabiegi z kwasem hialuronowym.

Ogólnie mówiąc po wszelkich zabiegach iniekcyjnych z przerwaniem ciągłości skóry bardzo ważne jest utrzymanie higieny. Zaleca się używanie preparatów (w tym podkładów) znajdujących w pojemnikach z aplikatorem, by zapobiec możliwości nadkażenia. Powinniśmy stosować tylko preparaty zalecone przez lekarza czy kosmetologa. W wielu przypadkach bardzo niewskazane jest korzystanie z solarium, basenu czy sauny, a także wystawienie skóry na oddziaływanie promieni UV bez odpowiednich filtrów.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Jak krótki sen wpływa na naszą cerę?

Zmęczenie i niewyspanie odbijają się na naszym wyglądzie. Czasem wystarczy tylko jedna nieprzespana noc, aby cera straciła blask, a oczy stały się podkrążone. W obecnych czasach niezależnie od tego czy jest się mamą zajmującą się domem, mamą pracującą zawodowo, czy singielką pracującą w korporacji, brakuje nam czasu na sen. Niestety ma to negatywny wpływ na nasz organizm, objawiając się obniżoną odpornością, bólami głowy czy słabszą koncentracją. Jak brak odpowiedniej ilości snu wpływa na naszą cerę?

 Jak krótki sen wpływa na naszą cerę?

Sen trwający od 7 do 9 godzin jest jednym z kluczowych aspektów prawidłowej pielęgnacji skóry (przeczytaj również: Główne błędy popełniane przy pielęgnacji skóry twarzy). Skóra jest najbardziej podatna na regenerację przed północą, a około godziny 24:00 rozpoczyna się jej oczyszczanie z toksyn. Pomiędzy godziną 24:00 a 2:00 dochodzi do wzrostu temperatury ciała, dzięki czemu tkanki są bardziej dotlenione i elastyczne. Komórki w tym czasie dzielą się i odnawiają kilka razy szybciej niż w ciągu dnia. Podczas snu skóra może skupić się na odnowie, między innymi dlatego, że nie broni się przed słońcem i wolnymi rolnikami. Lepszy jest również przepływ krwi, a to pomaga skórze lepiej przyswajać substancje z preparatów kosmetycznych.

Jakie są negatywne aspekty zbyt krótkiego snu?

  1. Więcej zmarszczek

Podczas snu wytwarzany jest kolagen, który zapobiega wiotczeniu skóry. Więcej kolagenu w skórze sprawia, że jest ona grubsza i mniej podatna na powstawanie zmarszczek.

Spanie 5 godzin na dobę może prowadzić do powstania dwukrotnie większej liczby drobnych zmarszczek, niż w przypadku spania 7 godzin. Co więcej może to również prowadzić do wysuszania skóry, a w konsekwencji bardziej widocznych zmarszczek.

  1. Matowa, pozbawiona blasku cera

Brak snu powoduje zmniejszenie przepływu krwi do skóry otaczającej twarz. Wpływa to na pozbawienie skóry naturalnego blasku, cera staje się matowa.

  1. Cienie pod oczami i spuchnięte powieki

Spuchnięte powieki czy cienie pod oczami to jedne z pierwszych oznak braku snu. Aby unikać opuchniętych powiek, zalecane jest spanie w wywietrzonym pomieszczeniu, nie spożywanie na noc produktów, które mogą zatrzymywać wodę w organizmie (polecamy: Zbilansowana dieta a piękna cera), a także spanie na odpowiednio wyprofilowanej poduszce (spanie „na płasko” może sprzyjać gromadzeniu się płynów wokół oczu, a w efekcie opuchnięć).

Odpowiednia ilość snu, wypoczynku (leżenia z zamkniętymi oczami) wpływa również na zminimalizowanie pojawiania się cieni pod oczami. Kiedy krew nie przepływa prawidłowo, co dzieje się w przypadku braku snu, może ona gromadzić się pod oczami i być widoczna jako tzw. „sińce” pod oczami, z uwagi na to, że skóra w tym miejscu jest bardzo cienka.

Cienie pod oczami mogą być również cechą genetyczną, a także mogą pojawiać się wraz z upływem lat i zwiększeniem się ilości melaniny w skórze.

  1. Smutny, zmęczony wyraz twarzy

Brak odpowiedniej ilości snu może także powodować mimowolne opadanie kącików ust, sprawiając, że będziemy wyglądać smutniej. Czerwone, opuchnięte oczy, cienie, opadające powieki i bledsza skóra mogą sygnalizować innym, że jesteśmy wyczerpane.

Wiemy już, że sen trwający od 7 do 9 godzin jest nieodzownym elementem dbania o cerę. Warto jednak mieć świadomość, że spanie na boku lub na brzuchu, może się przyczyniać do powstawiania zmarszczek. Więcej na ten temat przeczytacie w wywiedzie z dr Agnieszką Bliżanowską z Centrum WellDerm, specjalistą dermatologiem i ekspertem medycyny estetycznej: Uważaj na zmarszczki senne! .

 

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

avatar
  Subscribe  
Powiadom o
Zamknij
Zamknij

Zapisz się do naszego bezpłatnego newslettera!

Wyślemy Ci najnowsze artykuły i porady.

Konkursy + unikalne materiały tylko dla Czytelników newslettera

Dziękuję, jestem już zapisana