„Twarz z głową: wiem, wymagam, wybieram sprawdzoną jakość”. Inauguracja ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej.

Inauguracja ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej:  „Twarz z głową: wiem, wymagam, wybieram sprawdzoną jakość”.

 

Właśnie odbyła się debata ekspercka poświęcona stanowi obecnemu i perspektywom rozwoju medycyny estetycznej. Podczas debaty, uczestniczący w niej eksperci, przedstawili wyniki badania opinii publicznej na temat wiedzy, oczekiwań i postaw Polaków wobec zabiegów medycyny estetycznej. Efektem debaty ekspertów była inauguracja kampanii edukacyjnej: „Twarz z głową: wiem, wymagam, wybieram sprawdzoną jakość”. Kampania ma na celu propagować wiedzę na temat medycyny estetycznej i kształtować postawy pacjentów w oparciu o świadome wybory i partnerstwo z lekarzem.

Fizyczna atrakcyjność i uroda nabierają we współczesnym świecie rosnącego znaczenia. Dłużej żyjemy, dłużej jesteśmy sprawni i aktywni, dłużej chcemy dobrze wyglądać. To niewątpliwie podwaliny dynamicznego rozwoju medycyny estetycznej, która po okresie kontrowersji, jakie budziła jeszcze do niedawna, wchodzi na dobre do naszej codzienności.  Potwierdzają to najnowsze wyniki badania na temat wiedzy i postaw Polaków wobec medycyny estetycznej, przeprowadzone na zlecenie kampanii edukacyjnej przez instytut badawczy Millward Brown. Wynika z nich, że w świadomości Polaków dokonał się przełom: zabiegi medycyny estetycznej nie tylko zyskują dynamicznie na popularności, ale i budzą coraz mniej kontrowersji,  zyskując sporą akceptację.

Oznacza to, że liczba osób potencjalnie zainteresowanych zabiegami medycyny estetycznej zacznie rosnąć. To, czy trafią do renomowanego gabinetu, gdzie wspólnie z lekarzem ustalą cele i plan leczenia, gwarantującego bezpieczeństwo i naturalny wygląd, zależy od ich wiedzy. Medycyna estetyczna ma wiele do zaoferowania, ale nie każdy wybrany przez pacjenta zabieg musi być dla niego odpowiedni, nie każdy wymarzony efekt jest możliwy do uzyskania i nie każdy stosowany w gabinetach preparat spełnia kryteria najwyższej jakości. Wiedza pacjenta, to najlepsza tarcza, chroniąca go przed niepożądanymi efektami zabiegów, ale i punkt wyjścia dla partnerskiej współpracy między pacjentem i lekarzem.

Popularyzacji wiedzy z zakresu medycyny estetycznej i kształceniu wymagających pacjentów, świadomych możliwości, ale i zagrożeń ze strony niefachowo wykonywanych zabiegów, służyć ma kampania „Twarz z głową: wiem, wymagam, wybieram sprawdzoną jakość”.  W skład kapituły kampanii weszli uczestnicy debaty nt. przyszłości medycyny estetycznej, eksperci z obszaru dermatologii estetycznej, seksuologii, ginekologii i psychologii, którzy tym samym potwierdzili potrzebę działań sprzyjających podnoszeniu poziomu wiedzy i odpowiedzialnym wyborom przy poddawaniu się zabiegom  medycyny estetycznej.

„Kampania „Twarz z głową: wiem, wymagam, wybieram sprawdzoną jakość”, edukująca o tym, że zabiegi estetyki lekarskiej są bezpieczne przy rozważnym ich zastosowaniu jest absolutnie potrzebna. Estetyka lekarska oferuje dzisiaj bardzo wiele, ale pod warunkiem, że osoby zainteresowanie będą miały wiedzę jak mogą z niej bezpiecznie skorzystać. Istotna jest tutaj rola lekarza, który poprzez szczerą rozmowę z pacjentem odradzi lub zaproponuje dany zabieg. Tylko rozwaga w poprawianiu swojego wyglądu gwarantuje sukces: bezpieczeństwo i uzyskanie pożądanego, naturalnego efektu” – powiedziała dr Barbara Walkiewicz-Cyrańska, Prezes Stowarzyszenia Lekarzy Dermatologów Estetycznych, Członek Kapituły Programu „Twarz z Głową: wiem, wymagam, wybieram sprawdzoną jakość”.

Kampania myślą skierowana jest do wszystkich osób, które poszukują rzetelnej wiedzy z zakresu medycyny estetycznej. Jej celem jest „uporządkowanie” rynku medycyny estetycznej i zagwarantowanie, aby rosnącemu popytowi na jej usługi, odpowiadała oferta najwyższej jakości, dająca możliwie najwyższy stopień bezpieczeństwa. Inicjatorzy chcą obalić powstałe wokół medycyny estetycznej negatywne skojarzenia i przedstawić najnowsze fakty na temat możliwości jakie daje ona współczesnemu człowiekowi. Kampania będzie promować świadome („z głową”) i odpowiedzialne wybory oraz budować społeczne zaufanie do medycyny estetycznej.  

Inicjatorem kampanii „Twarz z głową: wiem, wymagam, wybieram sprawdzoną jakość” jest firma Allergan, a partnerami kampanii są: Stowarzyszenie Lekarzy Dermatologów Estetycznych, Polskie Towarzystwo Medycyny Estetycznej i Anti-Aging Polskie Towarzystwo Lekarskie – Oddział w Warszawie, Sekcja Dermatologii Estetycznej Polskiego Towarzystwa Dermatologicznego.

 

Źródło: informacje prasowe, 29.05.2013 r.

 

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar

5 urodziny Skin Clinic. Gdzie i jak świętowano?

28 maja 2013 roku miałam przyjemność świętować 5 urodziny Kliniki Medycyny Estetycznej – Skin Clinic. „Jubilatka” obchodziła swoje święto w JLR Centrum, autoryzowanym salonie ekskluzywnej brytyjskiej marki Jaguar w Warszawie, przy ul. Waszyngtona 50.

Na gości przed wejściem czekał czerwony dywan i lampka szampana. 

O godzinie 20:00 gości powitała prowadząca wieczór Katarzyna Pakosińska, jedna z ambasadorek Kliniki Skin Clinic. Swoim poczuciem humoru oraz dawką energii zaraziła wszystkich. Rozpoczęło się od życzeń, kwiatów oraz podziękowań Prezes Skin Clinic Pani Katarzynie Chwedoruk. Następnie na scenie pojawiła się gwiazda wieczoru – Justyna Steczkowska, która podziękowała za swój młody wygląd lekarzom oraz kosmetologom Kliniki. Gwiazda zaśpiewała piosenkę ze swojego ósmego albumu pt. „Daj mi chwilę”. Jej niesamowity głos rozbrzmiewał w salonie Jaguara wypełnionym po brzegi gośćmi.

              

Pani Katarzyna Chwedoruk w podziękowaniu wręczyła ambasadorce Kliniki – Justynie Steczkowskiej bukiet czerwonych róż. 

Z okazji święta Skin Clinic, Mostrami.pl przygotowało pokaz ukazujący najnowsze trendy w modzie, a Chilli Zet (nota bene moja ulubiona stacja radiowa) była patronem. Goście przez cały wieczór mogli się relaksować przy nutach chilloutu, rozmów, wybornych drinków, smacznych przekąsek oraz ciesząc się niesamowitymi konkursami, które przygotowała Klinika.

Po raz pierwszy miałam przyjemność skosztować wodę kolagenową – Voda Collagen, która zawiera 0,6% kolagenu. Muszę przyznać, że ma bardzo przyjemny smak, lekko orzeźwiający, hmmm wyczuwałam smak poziomki. 

             

Z tego miejsca jeszcze raz chciałabym podziękować Skin Clinic za zaproszenie oraz życzę mnóstwo sukcesów, wielu zadowolonych klientów oraz kolejnych klinik.

 

 

Nie wiem tylko dlaczego mój aparat spłatał figla i wstawił datę 29.05.2013 … oczywiście urodziny miały miejsce 28 maja 🙂

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar

Dr Marek Szczyt, czyli ABC chirurgii plastycznej podczas 27 Międzynarodowego Kongresu i Targów Kosmetycznych LNE & SPA

W dniach 11-12 maja 2013 roku miałam przyjemność uczestniczyć w 27 Międzynarodowym Kongresie i Targach Kosmetycznych LNE & SPA. Pierwszy raz byłam uczestnikiem tego wydarzenia. Zaproszenie VIP wygrałam w konkursie orgaznizowanym na łamach LNE & SPA. Pierwszy raz coś wygrałam z czego niesamowicie się ucieszyłam, gdyż zakrawa to o profil portalu, który prowadzę. 

Szereg znanych i cenionych osób wystąpiło podczas dwóch dni kongresu. Najbardziej interesowały mnie zagadnienia z pokroju medycyny estetycznej i chirurgii plastycznej. Nie ma co ukrywać, ale najbardziej czekałam na drugi dzień kongresu, gdyż tego dnia zostało dedykowanych kilka wykładów na ten temat. Jednym z zaproszonych gości (i myślę, że najbardziej wyczekiwanym przez wszystkich) był dr Marek Szczyt wszystkim znany z programu TVN Sekrety chirurgii.

Dr Szczyt miał prelekcję na temat ABC chirurgii plastycznej. Prelekcja z udziałem dr Szczyta rozpoczęła się o godzinie 15:50. Niektórzy (w tym ja) wyczekiwali tej godziny. Cały czas się zastanawialiśmy co znany chirurg może opowiedzieć podczas 35 minutowego wystąpienia (zważywszy, że temat był rozumiany bardzo szeroko). Przed godziną „zero” zaczęło się zbierać bardzo dużo osób. Pomimo licznych miejsc w auli, w których odbywały się wykłady zabrakło miejsc siedzących. Osoby, które nie zdążyły usiąść na fotelach siadały na schodach, by tylko móc wziąć udział w prelekcji. I się rozpoczęło. Dr Szczyt otrzymał gromkie brawa już na samym początku. Muszę przyznać, że jest On osobą bardzo sympatyczną i uśmiechniętą, trzyma się jego nierozłączny żart. Przy tym wszystkim ma bardzo szeroką wiedzę poparte niesamowitą pasją.

Chirurg plastyk z wieloletnim doświadczeniem opowiadał o swojej pasji jaką jest chirurgia plastyczna, o zabiegach, które wykonywał początkowo w najstarszym i najlepszym z ośrodków chirurgii plastycznej w Polanicy Zdroju. Przedstawił po trosze historię chirurgii. Tak na marginesie czy wiecie, że pierwszy zabieg z chirurgii plastycznej był przeprowadzony 3000 lat temu i była nim hrabina w dodatku Polka? 🙂 Ja nie wiedziałam i dlatego musiałam się z Wami podzielić tym newsem (dla mnie newsem 🙂 ).

ryciny, sprzed 3 tyś lat przedstawiające zabiegi chirurgii plastycznej pokazane podczas prelekcji dr M.Szczyta

Lekarz pokazał mnóstwo slajdów ze zdjęciami Pacjentów, których operował począwszy od 7-letniego chłopca z odstającymi uszami skończywszy na 82 latku (mężczyźnie), który zrobił plastykę powiek dolnych. Były pokazane różne zabiegi, które zostały wykonane przez lekarza. Dr Szczyt przedstawił szereg zdjęć małych dzieci, które urodziły się z rozczepem warg i podniebienia czy nosów. Wyglądało to naprawdę przerażająco. Muszę natomiast przyznać, że chirurgia rekonstrukcyjna robi cuda. Osoby te po 2-3 latach od zabiegu wyglądały całkiem normalnie bez jakichkolwiek oznak wcześniejszej choroby.

Dr Marek opowiedział o poszerzaniu żuchwy u mężczyzn (podobno męski mężczyzna to taki, który ma rozbudowaną żuchwę). Podczas takiej operacji montuje się specjalne implanty silikonowe od strony jamy ustnej wkładając je bezpośrednio na kość żuchwy. Przy okazji lekarz opowiedział o śmiesznej sytuacji związanej z operacją żuchwy. Operował pacjenta, który z operacji był bardzo zadowolony i pojawił się na dyskotece w piątej dobie po operacji. Niestety „dostał w twarz i trzeba było poprawiać” mówił uśmiechnięty lekarz. „Tu trzeba uważać, jakieś 3-4 tygodnie trzeba unikać dyskoteki i bujek i wszystko będzie dobrze” – kontynuował. Dr Szczyt pokazał bliskie jemu zdjęcie – miejsce Polanica Zdrój. Chwilę opowiedział o szpitalu w tej miejscowości, który mieścił się w budynku poklasztornym. Tłumaczył, że właśnie w tym miejscu przywracało się ludziom wiarę w siebie, w chirurgię, w medycynę, gdyż operacje, które były tam wykonywane to nie tylko chirurgia plastyczna, ale przede wszystkim rekonstrukcyjna.

bliskie zdjęcie dr Szczyta – szpital Polanica Zdrój

Opowiedział o liftingu policzków z dodatkową plastyką powiek górnych i dolnych, którą wykonał starszej kobiecie. Lekarz pokazał zdjęcia przed i po operacji, muszę przyznać, że po zabiegu kobieta wyglądała zdecydowanie korzystniej. Opowiadał o plastyce brzucha, powiększaniu piersi, pośladków, łydek czy ust. Dodatkowo o korekcji nosa, plastyce powiek, czy podnoszeniu brwi. Dr Szczyt zaprezentował po krótce preparaty, które były stosowane dawno temu (np. powiększanie piersi za pomocą implantu solnego). Implanty te okazały się zawodne z przyczyny zaworka, który miały. Taka dygresja dotycząca zabiegu z udziałem implantu solnego „niestety te implanty były zawodne przez ten zaworek, gdyż czasem było tak, że kobieta kładła się spać z dwoma piersiami, a budziła się z jedną, gdyż tak nieszczęśliwie się stało, że zaworek się otworzył i wypuścił sól”. W Europie odeszliśmy od metody powiększania piersi za pomocą implantu solnego natomiast w Stanach cały czas są one modne.

Wspomniał o preparacie do powiększania piersi na bazie gęstego kwasu hialuronowego Macrolane, który był podawany w ilości 100-150 ml do jednej piersi. Wydawał się być bardzo fajną alternatywą do powiększania piersi, do mementu, w którym zaczęły się pokazywać guzy. Macrolane się otarbiał i nic w tym złego nie było, poza tym jak pacjentka stała to piersi wyglądały jako tako, gorzej jak się kładła – piersi rozchodziły się na bok, a na pozostałej części ciała pozostawały guzy. W dotyku również piersi po tym preparacie były fatalne. Jak się okazało Pacjenta traciła możliwość kontroli onkologicznej „bo ona miała guzy, jak się dotykała to cały czas miała te guzy, jak później zrobiła mammografię lub bardzo dobre USG to się okazało, że pośród tych guzów, które  miała od kilku dobrych lat pokazał się nowy i ma 2,5 cm i jest źle”. Otóż gdyby nie miała guzów z preparatu Macrolane można byłoby ją wcześniej zdiagnozować i zoperować. Macrolane do powiększania piersi został wycofany w całej Europie rok temu.

Z tego co wiem niektórzy lekarze nadal wykonują zabiegi przy użyciu Macrolane z tej prostej przyczyny, posiadają go jeszcze na stanie. Dlatego przestrzegam wszystkie kobiety – jeśli chcecie sobie powiększyć piersi to nie róbcie tego przy pomocy kwasu hialuronowego preparatu Macrolane.

Na koniec dr Marek Szczyt otrzymał nagrodę przyznawaną przez czasopismo LNE & SPA pt. „Inspiracja dla Urody” za stworzenie kliniki przyjaznej ludziom, za otwartość, profesjonalizm i wiedzę.

Wykład zakończony został owacjami, a wszyscy uczestnicy czekają na kolejne prelekcje w wykonaniu człowieka z taką pasją i wiedzą jaką posiada dr Szczyt. 

 

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
Zamknij
Zamknij

Zapisz się do naszego bezpłatnego newslettera!

Wyślemy Ci najnowsze artykuły i porady.

Konkursy + unikalne materiały tylko dla Czytelników newslettera

Dziękuję, jestem już zapisana