Kult młodości i dbanie o piękną sylwetkę towarzyszą ludzkości od niepamiętnych czasów. Sama pielęgnacja kosmetykami nie daje widocznych efektów! Chirurgia plastyczna wiąże się z dużymi wydatkami, długim czasem rekonwalescencji i bardzo często z bólem. Co zrobić, by dobrze wyglądać, a przy tym nie wydać majątku? Jak dobrze wybrać spośród setek firm oferujących wyposażenie gabinetów? I jak najlepiej wybrać spośród urządzeń, które wyglądają podobnie i w teorii oferują te same technologie? I w końcu JAK sprawić by klient wybrał właśnie nasz gabinet?

W ostatnich latach znacząco wzrosła liczba gabinetów: kosmetycznych, medycyny estetycznej, salonów piękna, urody, fryzjerskich czy modnych ostatnio Day SPA. Duża konkurencja rynkowa sprawiła, że klient stał się bardziej wymagający, ale także bardziej świadomy swoich praw. Skoro ma wybór, wybierze miejsce, które da mu poczucie bezpieczeństwa oraz gwarancję, że osiągnie zamierzony estetyczny efekt. Edukacja dotycząca tego, na co powinien zwracać uwagę klient przy wyborze odpowiedniego miejsca do wykonania zabiegów, jest także świetną lekcją dla właścicieli gabinetów. Mogą oni dzięki temu sprawdzić, czy ich klinika bądź gabinet spełnia wymienione poniżej kryteria, a jeśli tak – wykorzystać to jako swój atut. Nadzór lekarza, specjalizacja kliniki w konkretnych zabiegach, a także dobra jakość urządzeń i ich potwierdzona badaniami skuteczność – tym powinni się chwalić właściciele i upubliczniać te informacje swoim potencjalnym klientom.
Wybierając gabinet, klient powinien mieć pewność, że jest on nadzorowany przez kosmetologa lub lekarza. Dodatkową zaletą w przypadku lekarza będzie jego przynależność do jednego z dwóch stowarzyszeń lekarzy medycyny estetycznej (Polskie Towarzystwo Medycyny Estetycznej i Anti-Aging lub Stowarzyszenie Lekarzy Dermatologów Estetycznych), posiadanie specjalizacji z dermatologii lub ukończone studia podyplomowe z zakresu medycyny estetycznej. W przypadku kosmetologa warto pamiętać o umieszczeniu w widocznym miejscu (oraz na stronie WWW) certyfikatów potwierdzających zdobyte umiejętności a nawet dyplom ukończenia studiów.
Gabinet musi mieć SPECJALIZACJĘ! Należy pamiętać, że podobnie jak człowiek nie może być świetny we wszystkim, tak i gabinet nie może specjalizować się we wszystkich możliwych na rynku zabiegach. Jeśli klient ma problemem do eliminacji, jakim są zmarszczki, będzie szukał specjalistów w tej dziedzinie. Warto zatem, by nasz gabinet, nawet jeśli wykonuje szereg różnych zabiegów, specjalizował się w konkretnym problemie – biorąc pod uwagę urządzenia, jakie posiada, wiedzę personelu, a także zapotrzebowanie osób, które do niego przychodzą.

Kluczowym dla klienta elementem jest sprawdzenie, na jakich urządzeniach dana klinika pracuje. Podanie chociażby na stronie internetowej samych nazw zabiegów, takich jak laserowe usuwanie zmarszczek, może świadczyć o mało profesjonalnym podejściu. Skoro mamy w swojej ofercie sprzęt wysokiej jakości, w którego efektywność wierzymy, dlaczego się nim nie chwalimy?
Każdy sprzęt do zabiegów musi posiadać certyfikat medyczny zgodny z europejskimi normami. Warto zainwestować w urządzenia markowe, tzn. takie, które dają pewność, że przy zakupie firma szkoli obsługujący go personel. Dostępny na rynku tańszy sprzęt pochodzący z krajów Dalekiego Wschodu nie posiada często w pakiecie takich szkoleń przeprowadzanych przez osoby do tego wykwalifikowane. Następnym bardzo ważnym elementem są badania medyczne Case Study (czy White Papers). Dają one najczęściej możliwość zapoznania się z opisami przypadków, zdjęciami wykonanymi przed zabiegami i po nich. Informują nas o tym, czy dane urządzenie jest skuteczne bądź też jakiego efektu możemy się spodziewać. Producenci sprawdzonego sprzętu dołączają w broszurach informacyjnych wyniki takich badań, które gabinet może potem upublicznić.
Wysoką jakość urządzeń potwierdzają także nagrody przyznawane na prestiżowych imprezach branży kosmetycznej czy przez stowarzyszenia lekarzy. Wybierając producentów, którzy wielokrotnie otrzymywali tytuły i wyróżnienia od gremiów lekarzy czy ludzi z branży, wiemy, że wybieramy sprawdzony sprzęt.
Polska uczy się od najlepszych i coraz więcej profesjonalnych rozwiązań trafia także na nasz rynek. Klienci coraz częściej nie chcą korzystać z chińskich produktów, których skuteczność nie jest potwierdzona badaniami i latami praktyk. W tej chwili zarówno dla pacjenta, jak i terapeuty najważniejszymi elementami zabiegów jest efekt, bezpieczeństwo i cena. Tym też zwykle kierują się kapituły, przyznając swoje oceny.
Pozostaje jeszcze pytanie o technologię? Którą wybrać i z jakim przeznaczeniem? Oczywiście, wszystko zależy od specjalizacji gabinetu, niemniej jednak jest kilka „perełek” tzw. MUST HAVE, bez których funkcjonowanie gabinetów czy klinik będzie w tej chwili niepełne. Podstawowym rozwiązaniem jest zestaw: mikrodermabrazja diamentowa i mezoterapia bezigłowa. Jeśli nastawiamy się na bardziej medyczny charakter obiektu szczególnie poleca się urządzenia sprawdzonej izraelskiej marki VIORA, mikrodermabrazję PRISTINE (dzięki której z uwagi na najwyższą na rynku moc vacuum i silnik Mitsubishi jesteśmy w stanie wykonać medyczną abrazję i delikatny resurfacing) oraz mezoterapię INFUSION. Gdy traktujemy wyżej wspomniane zabiegi bardziej pielęgnacyjnie i jako dodatek do innych procedur warto zastanowić się nad sprawdzonym i bardzo popularnym ostatnio w gabinetach rozwiązaniem połączenia (uwaga!!) mikrodermabrazji diamentowo-wodnej z mezoterapią w jednym wygodnym do zabiegów urządzeniu o wdzięcznej nazwie Aquatouch! Kolejne technologie to przede wszystkim fala radiowa, i ultradźwięki niskiej częstotliwości. Są to na tyle popularne w gabinetach procedury i niestety zniszczone chińskim słabym wizerunkiem, że zupełnie niezasadne jest przeinwestowywanie w dobór tego rodzaju sprzętu. Sprawdzonym rozwiązaniem, z pełną dokumentacją medyczną, jest urządzenie Mabel 6, dzięki któremu wykonamy szereg zabiegów ujędrniająco-liftingujących na twarz oraz ciało, a koszt urządzenia nie przekroczy 25000 zł brutto! Jeśli poza oddziaływaniem na włókna kolagenowe chcielibyśmy poszerzyć zakres zabiegów o zabiegi modelująco-wyszczuplające ciekawym rozwiązaniem jest ML Duo oferujące zarówno technologię fali radiowej- co bardzo ważne ze zmienną polaryzacją oraz oddzielne głowice do zabiegów z użyciem ultradźwięków niskiej częstotliwości. Koszt zakupu będzie oscylował w granicach 30000 zł brutto!
Tak klient, jak i właściciel gabinetu powinni być zainteresowani sprawdzaniem jakości maszyn, na których będzie wykonywany zabieg. Warto inwestować w urządzenia posiadające potwierdzoną skuteczność, a pracowników dobierać według odpowiednich umiejętności, które są poświadczone na piśmie. Trzeba umieć wykorzystać te fakty jako atut i w umiejętny sposób je przekazać innym. Pacjent doceni uznaną markę urządzeń, a certyfikaty i szkolenia personelu dadzą mu poczucie satysfakcji, że oddał się w najlepsze ręce. A zadowolony klient to klient, który z pewnością do nas wróci.
Milena Rzeczkowska – kierownik Działu Medycyny Estetycznej Nova Group
artykuł sponsorowany
Juvederm jest ok. Wczesniej korzystałam z innego wypełniacza i nie byłam za bardzo zadowolono. Robiły się wtedy grudki, a skóra nie była drastycznie gładsza. Teraz jestem zadowolona, bo poza zmarszczkami miałam też problem z nawilżeniem skóry, który przy tym wypłniaczu jest zdecydowanie mniejszy.